Prescription Diet s/d Struvite Dissolution dåsefoder

(inkl. moms)

Ingen bedømmelse

Anbefales til

• Hunde med urinvejssten af typen struvit.

• Opløsning af struvitsten.

Anbefales ikke til
  • Katte

• Hvalpe

• Drægtige eller diegivende tæver

• De første 1-2 uger efter kirurgiske indgreb

• Hunde, der samtidig får urinforsurende medicin

• Fodring i mere end 6 måneder uden blodanalyse

• Hunde med andre urinvejssten end struvitter

• Hunde med hjerteinsuffciens, forhøjet blodtryk, nyre- eller leversygdomme

• Hunde med hyperlipidæmi eller pankreatitis eller med risiko for at udvikle pankreatitis.

Hunde med risiko for at udvikle pankreatitis eller hyperlipidæmi bør elvalueres grundigt før fodring med s/dTM Canine. Under fodring bør de have et månedligt sundhedseftersyn, hvor plasmaprotein niveauet og urin pH kontrolleres.

Risikfaktorer for pankreatitis

Hyperlipidæmi, hyperkalcæmi, forhistorie om pankreatitis, diabetes mellitus, alderdom, predisponerede racer (miniature schnauzer, terrier), visse farmaka (inklusiv corticosteroid, furosemid, thiazid diuretika), overvægt, diabetes mellitus, hypothyroidisme, hyperadrenocorticisme.

Risikofaktorer for hyperlipidæmi

Overvægt, diabetes mellitus, hypothyroidisme, hyperadrenocorticisme, predisponerede racer (inklusiv miniature schnauzer, Briard), visse farmaka (corticosteroid).

Yderligere oplysninger
  • Overgangen til Canine s/dTM bør ske over 7 dage.

• Kontrollér urinen under opløsningen og kontrollér infektioner i urinvejene. Surhedsgraden i urinen øges, hvis infektion med urease-producerende bakterier ikke behandles. Surhedsgraden i urinen skal hele tiden være sur for at sikre opløsning af stenene.

• Hunde, som tildeles et foder med et begrænset proteinindhold, udviser som regel usædvanlige laboratorieværdier, og det er fx. ikke usædvanligt at se, at urinens specifikke vægtfylde er under 1,020 og en plasma/serum ureaværdi på mindre end 1,7 mmol/l (10mg/dl).

Alternative produkter

• Efter opløsning (eller kirurgisk indgreb) af struvitter og urolitter (urinvejssten): fodres med Prescription Diet c/d Canine over længere tid for at reducere risikoen for tilbagevendende dannelse af struvitsten.

• Til at kontrollere urolitter, der ikke er struvitter: Prescription Diet u/d Canine.

YDERLIGERE PRODUKTINFORMATION - TRYK HER

Aldersgruppe Voksen (1-7 år), Senior (+7 år)
Fodertype Dåsefoder
Racestørrelse Miniature (under 4 kg), Mini (4-10 kg), Medium (10-25 kg), Large Breed (over 25 kg)