Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Dyrlægens Gård I/S
Toftekrogen 19
5600 Faaborg
CVR nummer: 35737847
Dyreklinik & Webshop
Email: kontakt@dgpost.dk
Telefonnummer: +45 3029 2262 (hverdage mellem 8-17 - dog lukket mellem kl. 12-14)

Bankoplysninger: NORDEA regnr. 2010 kontonr. 4392386039


PRISER
Alle priser er inkl. moms (25%) og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Ved udeblivelse fra aftalt konsultation m.m. i klinikken, opkræves konsultationshonorar - 570 kr.
 


BETALING
Dyrlægens Gård modtager Dankort og VISADankort, MobilePay (tilknyttet Dankort/VISADankort) samt kontooverførsel. Der er ingen gebyrer for at bruge disse betalingsmetoder.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Derudover tilbyder vi også Viabill, som er en afbetalingsmulighed. Beløbet hæves på dit kort/din Viabillkonto, når varen afsendes, og du afbetaler et fast beløb hver måned til Viabill. Alle varekøb under 2000 kr. er rentefri og gebyrfri for dig som kunde. Du må ikke være registreret i Ribers, hvis du vil benytte Viabill.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Varerne afsendes først, når kontooverførslen er gennemført og registreret i vores bank.


LEVERING

Ordrer over 495 DKK leveres fragtfrit til pakkeshops og leveres som standard til kundens nærmeste GLS pakkeshop.

 

Hvis du som kunde, ønsker en særlig pakkeshop, da notér venligst navnet eller adressen på GLS shoppen i kommentarfeltet i bestillingsruden. Alle pakker til hjemmelevering vil være fragtfri over 895 kr., dog er der fragtomkostninger efter vægtklasse ved køb under 895 kroner.

 

Ordrer (under 495 DKK til pakkeshops og under 895 kroner til hjemmelevering) sendes med GLS mod et gebyr alt efter ordrens vægt (se skema nedenfor). Kunden kan selv vælge, om ordren skal leveres til kundens hjemmeadresse eller til en GLS pakkeshop efter eget valg. Endvidere kan leverancer også afhentes personligt uden fragtgebyr på Dyrlægens Gård, Toftekrogen 19, 5600 Faaborg.

 

FRAGTPRISER FOR ORDRER UNDER 495 DKK til Pakkeshop og 895 DKK til hjemmelevering

  0-1 kg 1-5 kg 5-10 kg 10-15 kg
Leveret til privatadresse  kr 70,00  kr 75,00  kr 105,00  kr 115,00
Leveret til GLS Pakkeshop  kr 45,00  kr 57,00  kr 74,00  kr 110,00
*priser opdateret december 2020

 

Leveringstiden på alle ordrer er som standard 1-5 hverdage, men på visse produkter er der længere leveringstid. Denne er oplyst på de enkelte produkter. Grundet produktionsproblemer (grundet krigen i Ukraine), da vil der en gang imellem være enkelte vare, som ikke kan leve op til leveringstiden på 1-5 hverdage.

 

På nuværende tidspunkt leveres ordrer kun til Danmark.

 

Jeg kan oplyse, at grunden til vores prispolitik har ændret sig, er for at passe på miljøet. GLS spare rigtig mange kilometer ved at aflevere pakker til pakkeshops i stedet for hjemmeleveringer, så derfor håber vi, at der hvor det giver mening folk, så laver I en ordre til pakkeshops.

 

 

 

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  
Drejer det sig om foderabonnementsaftalen med regelmæssig levering af varer, udløber fortrydelsesfristen dog 14 dage efter den dag, du får den faste levering af varer i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen gives ved at kontakte på én af 2 følgende måder:


I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.



RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved almindelig fortrydelse af købet, da vedlægges returformular.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage penge retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Retur-pakken skal sendes til vores adresse. Såfremt vi afhenter en returpakke i en pakkeshop, da tager vi som minimum statens højeste kørselstakst (pt. 3,50 kr). Vi forbeholder os dog retten til ikke at hente pakken, uden dette er aftalt forudgående.

Udgifterne for returnering skal du selv betale.

Såfremt pakken ikke afhentes hos pakkeshoppen eller en hjemmeleveringspakke kommer tilbage til Dyrlægens Gård, da afventer vi fra jer, hvad der skal ske fremadrettet med pakken. Hvis pakken ikke afhentes, da vil der være et GLS returneringsgebyr på 50 kr. ved små pakker, og tungere pakker vil variere i returneringsgebyr alt efter vægt størrelse.


VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Anbrudte foderposer, medmindre der er tale om varer, som dækkes af smagsgarantien
  • Levering af navneskilte, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

                    
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser.

 


SMAGSGARANTI

Vores smagsgaranti giver dig mulighed for at få pengene retur, hvis dit kæledyr ikke kan lide foderet, eller hvis dit kæledyr ikke fungerer på foderet af andre årsager.

Sådan bruger du vores smagsgaranti:
Du skal blot gøre 3 følgende ting:
  1. returnere resten af foderposen (original emballage) med minimum 50% af indholdet tilbage
  2. medsende din kvittering,
  3. samt udfylde og medsende denne smagsgarantiformular fra Hill's eller denne fra Royal Canin

så får du foderposens fulde beløb retur (dog ikke dine forsendelsesomkostninger). Husk derfor altid at gemme din kvittering, når du køber foder. Især hvis du prøver et nyt foder.
Smagsgarantien gælder alt foder – det er din garanti for tryghed, når du skal vælge foder til dit kæledyr.
Husk at vi altid gerne hjælper med at guide dig gennem valg af foder.

 


Afsendelse af vare

Nogle gange er varene ikke på vores lager, og derfor skal vi bestille dem hjem. Har man bestilt flere vare, så sendes varene først når hele ordre er samlet og klar til afsendelse.

 

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR (gælder alle varer, som IKKE dækkes af smagsgarantien)

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug eller klippe eventuelle varemærker af.
Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage - dog fratrukket vores leveringsomkostninger ved den pågældende ordre. Udgifterne for returnering og levering skal du selv betale. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi de(n) returnerede vare(r)s pris uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Såfremt varen ikke er blevet afhentet i fx pakkeshoppen, og varen kommer retur til Dyrlægens Gård, da er der et gebyr på enten 60 kr. eller 10 % varens pris (dette gebyr er udover GLS omkostningen).

KONTOOVERFØRSLER: Fortryder du et køb, hvor du har lavet en kontooverførsel, da er der et gebyr på 50 kr., grundet de omkostninger der er forbundet med vores bogholders brug af tid og vores tid. Vi har administrations dag en gang om ugen, så fra vi modtaget varen til vi laver en tilbage betaling ved kontooverførsel, da kan der gå op til 14 dage. Husk at notere bankooplysninger på returformularen, således at vi kan tilbagefører pengene (konto og registreringsnummer).

Vi har administrationsdag om onsdagen, og det er her at vi behandler sagerne vedrørende reklamationer og returvare, og derfor vil beløbene blive krediteret om onsdagen, og det tilbagebetalte beløb vil derfor være i hænde om torsdagen. Såfremt at onsdagen er i en ferieperiode, da vil beløbet først blive krediteret den første onsdag efter afsluttet ferie.

For kunder der bruger viabill - Vi opkræver et ekspeditionsgebyr på 50 kr, ved annullering af ordrer.


HVIS DU FORTRYDER KØBET, SKAL VAREN SENDES TIL:
Dyrlægens Gård
Toftekrogen 19
5600 Faaborg
Du skal vedlægge en kopi af din kvittering samt udfylde, printe og vedlægge RETURFORMULAREN

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse til os og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


REKLAMATIONSRET (hvis der er noget galt med varen)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, hvis varen skulle blive væk under forsendelsen.
 
Varen sendes til:
Dyrlægens Gård
Toftekrogen 19
5600 Faaborg
 
Når du returnerer varen, bedes du udfylde, printe samt beskrive problemet så detaljeret som muligt i REKLAMATIONSFORMULAREN og vedlægge den.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

 

PERSONDATAPOLITIK

For at foretage et køb i webshoppen, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Dit navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse

 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos Dyrlægens Gård I/S og opbevares, indtil kunden måtte ønske at slette sin bruger.
 
Den dataansvarlige på www.dyrlægensgård.dk er Jonas Qvist.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand. Dog videregives dine oplysninger til vores fragtpartner, for at vi er i stand til at kunne levere din ordre til dig.
 
Som registreret hos Dyrlægens Gård I/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@dgpost.dk
 

 

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Jonas Qvist. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerombudsmanden
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Mail: forbrugerombudsmanden@kfst.dk
Telefon: 41 71 51 51 (Hverdage 9-16)

 

Leverandør politik

Ved levering af varer/produkter fra vores leverandører, som er ødelagte eller i ikke salgsbar tilstand, da opkræver vi gebyrer for opbevarelse af den ødelagte vare, bogholdergebyr, administrationsgebyr, overvågning af kreditering og vores administrationstid.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret december 2020